• اطلاعیه ها

    • Amir Sepahvand

      راه اندازی بخش دریافت انجمن   ۱۶/۰۱/۱۶

      در این بخش میتوانید پروژه ها ، نقشه ها ، مقاله ها و ... خود را ارسال نموده و به اشتراک بگذارید. نکته:برای ارسال فایل ابتدا باید عضو انجمن شوید. آموزش تصویری ارسال فایل در بخش دریافت بزودی در انجمن قرار داده خواهد شد. ورود به بخش دریافت (اینجا کلیک کنید)

fns4565

عضو سایت
  • تعداد ارسال ها

    3
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

درباره fns4565

  • درجه
    کاربر جدید

Profile Information

  • جنسیت
    آقا
  • محل سکونت
    مشهد
  • رشته تحصیلی
    معماری
  1. آشنایی با ترفندها و نکات 3Ds Max

    در این بخش از آموزش ها شما کاربران عزیز را در قسمت های مختلف با ترفند ها و نکات آموزشی نرم افزار 3Ds Max آشنا می کنیم. 1- از منوی Customize زیر منوی Preference سربرگ در قسمت Rendering Render Termination Alert میتونید یه تکه موزیک رو انتخاب بکنید،این بخش دقیقاً به محض پایان یافتنه رندر فعال میشه و صدایی رو که شما به عنوان هشدار انتخاب کرده بودین رو از اسپیکرهای شما پخش میکنه تا شما رو از پایان یافتن رندر با خبر کند. 2- Ctrl+L رو که بزنید نور های ویو پورت غیر فعال و نور های پیشفرض روشن میشوند Shift+L هم کلیه نورها رو غیر فعال میکند. 3- درSpinner ها جایی که برای وارد کردن عددها است و دو فلش کوچک به سمت پایین و بالا سمت راستش قرار داره برای اینکه بتونید خیلی سریع و بدون اینکه عدد وارد بکنید اونو به مقدار پیش فرض برسونید کافیه روی یکی از فلشها راست کلیک کنید. 4- برای جابجایی فایل های مکس یا زمانی که یک پروژه رو تکمیل میکنید اون رو بصورت Archive از منوی File ذخیره کنید ، با این کار تمامی فایلهای مرتبط با پروژتون + فایل مکس شما به صورت یک Pakage با پسوند zip ذخیره میشه و شما میتونید در هر سیستم دیگه با همون نسخه از نرم افزار از پروژتون استفاده کنید و دیگه نیازی نیست که دوباره برای متریال هاتون آدرسها رو مشخص کنید. 5- در Spinner ها کلیک کنید و سپس Ctrl+N رو بزنید ، ماشین حساب ظاهر میشود. 6- اگه میخواین توی یک صحنه شلوغ از یک قسمت خاص رندر بگیرین و بعضی از آبجکت ها میان جلوی دوربین و مزاحم هستند یک راه حل این هست که توی تنظیمات مربوط به دوربین گزینه Clip Manually رو در قسمت Clipping Planes فعال کنین. حالا دو Plane (صفحه) در میدان دید دوربینتون درست میشه و به این صورت هر چیزی که بین این دو صفحه قرار بگیره رندر می شه و با تنظیم کردن فاصله این دو صفحه می تونیم آبجکتهایی که جلوی دوربین قرار گرفتن رو در رندر حذف کنید. منتظر قسمت های بعدی از نکات و ترفند های 3DS Max باشید.در قسمت نظرات نیز دوستان و کاربران می توانند نکات آموزشی مورد نظر خود را بیان نمایند تا دیگران هم از آن بهره مند شوند. ______________________________________________________________________________________ صنایع دستی اصفهان , صنایع دستی شیراز , صنایع دستی تبریز , صنایع دستی تهران , صنایع دستی یزد
  2. نکات کلیدی و تاثیر گذاری رندر 3d max Vray یکی از سوالاتی که همیشه در کلاس آموزش تری دی مکس و Vray از من پرسیده میشود، در مورد بالا بردن کیفیت رندر Vray و همچنین کم کردن زمان رندر است.در این آموزش، خلاصه ای از مهم ترین ترفند ها را برسی میکنیم: مدل سازی سبک ، هندسه احجام: 3ds max Vray training – همیشه سعی کنید که آبجکت ها و حجم هایی که میسازید یا به 3dmax وارد میکنید، حداقل پولی گان( صفحه ) را داشته باشند.(البته همه ما از آبجکت آماده استفاده میکنیم!). – اگر در صحنه، مدل سه بعدی(3d model) ما مقدار زیادی پلیگان داشته باشد، زمان رندر افزایش میابد. – سعی کنید حجم تان را تمیز و بدون errors بسازید مثل pened edges, overlapping polygons. و هیچ وقت ماست مالی نکنید! اندازه مناسب تکسچر Texture resolution size -سعی کنید که رزولوشن متریال هایی را که به آبجکت ها اعمال میکنید، متناسب با بزرگی یا اهمیت آن آبجکت باشد. مثلا اگر در صحنه تان یک سبد کوچک دارید، لازم نیست که یک عکس باresolution خیلی بالا به آن اعمال کنید.اندازه تکسچر برای سبد زیر 640*500 انتخاب شده است. – این نکته را در ذهن داشته باشید که همیشه از Bump و specular maps برای واقعی تر شدن متریال هایمان استفاده کنید. نکات مهم نورپردازی نورپردازی در رندر خیلی مهم است.خود من شخصا از نورهای فیزیکی واقعی مثل Daylight System and Vray Sun and Sky, HDRI استفاده میکنم. و هچنین نورهای IES profiles.چون این منابع نور واقعا کیفیت رندر را بالا میبرند و شرایط واقعی نور را در صحنه شما ایجاد میکنند. همیشه به یاد داشته باشید که در صحنه از Gamma 2.2 یا LWF استفاده کنید.چون کمک میکند تا نورها به درستی در 3ds Max نمایش داده شوند. مقیاس مناسب 3ds max sysetm units در واقع مقیاس برای رسیدن به رندر واقعی و با کیفیت حیاتی است. معمولا سیسیتم اندازه گذاری من روی cm است.بنابراین دقت بیشتری رو ترسیمات و مدل سازی ام دارم. همچنین روی محاسبات درست نور و specularکمک میکند. تنظیمات کادر رندر V-ray Render Setup: چند نکته مهم.اگر با Vray کار میکنید، برای Antialiasing ها، من به شما Adaptive DMC را توصیه میکنم.اما برای بهترین کیفیت در صحنه با جزئیات بالا و انعکاس های بلوری(blurry reflections) گزینه antialiasing Fixed از همه بهتر است.چون با این گونه تصاویر بهتر کار میکند.حداقل تعداد سابدیواید (subdivisions) توصیه شده آن 4 است.اما برای بهترین کیفیت 6 عالی است. روشنایی غیر مستقیم indirect illumination از Irradiance Map و Light Cache استفاده کنید.چون کم ترین زمان رندر را دارد.اما اگر جزئیات بیشتری میخواهید، گزینه Detail Enhancement را در Irradiance Map و گزینه Pre-filter را در قسمت Light Cache فعال کنید.اینکار باعث از بین رفتن نویز(noise) در رندر میشود. __________________________________________________________________________________________________________ سوغات شیراز ، سوغات تبریز ، سوغات یزد ، سوغات کرمان ، سوغات تهران
  3. ۱۰ نکته ی طلایی در ۳d max

    در این قسمت از آموزش نرم افزار تری دی مکس در خدمت شما هستم با مجموع ۱۰ نکته ی طلایی در ۳D MAX تا با شما دوستان طراح شیدی در میان بگذارم. وقتی شما با این نکات ساده آشنا می شوید طبیعتا” کار کردن با ۳D MAX هم برای شما راحت تر و دلچسب تر خواهد شد. این نکته ها برای کسانی که آشنایی مقدماتی با این نرم افزار دارند و حداقل کمی از کاربردهای این نرم افزار آگاه می باشند بسیار کار آمد خواهد بود. پس توجه شما را به این نکات جلب می کنم: چند کلید میانبر به عنوان اولین نکته ی طلایی لازم می دانم چند short key به شما معرفی کنم. کلید Q = غیر فعال کردن همه ی دستورات کلید W = بعد از انتخاب حجم مورد نظر به حرکت دادن آن و یا همان( move )کمک خواهد کرد کلید E = چرخاندن آبجکت کلید R = تغییر حجم ( scale ) کلید ترکیبی ctrl+z = بازگشت به عملیات قبلی کلید ترکیبی Alt+W = بزرگنمایی صفحه ی نمایش کلید ترکیبی ctrl+c = ایجاد دوربین در فضا کلید f3 , f4 = نمایان و پنهان کردن سگمنت ها کلید های ] [ باعث عقب و جلو رفتن دید ناظر خواهد شد کلید G = نمایش و عدم نمایش صفحه ی شطرنجی کلید Z =زوم و بزرگنمایی کلید M = باز کردن Material Editor کلید f9 = ایجاد رندر سریع کلید f10 = پنجره ی Render setup حرکت دوربین ها Mouse Wheel (دکمه ی سوم ماوس یا غلطک ماوس) =حرکت دوربین Mouse wheel + Alt = چرخش دوربین Mouse wheel + Alt +Ctrl = زوم و بزرگنمایی Hold & Fetch وقتی می خواهیم در محیط مکس کاری انجام بدهیم که از نتیجه ی آن مطمئن نیستیم از این امکان استفاده می کنیم. دسترسی به Hold از طریق منوی Edit و یا با فشردن کلید های Ctrl+H ممکن می باشد.زمانیکه ما این دستور را اجرا می کنیم در واقع به طور موقت صحنه ی خود را ذخیره می کنیم و زمانی که کلید های Ctrl+ Alt + F را فشار می دهیم صحنه ی ذخیره شده ی ما بازیابی خواهد شد. برای رسم سریع تر برخی از شکل های استاندارد مثل Box یا Line نیاز به مراجعه به command panel نداریم وفقط کافی است که در view port ها دکمه ی Ctrl را بگیریم و کلیک راست بکنیم. ۵)برای تغییر رنگ محیط و منو های ۳D MAX از منوی Customize گزینه ی Customize UI & defaults switcher… را انتخاب می کنیم و در پنجره ی جدیدی که باز می شود در منوی سمت راست ۴ حالت وجود دارد که با توجه به سلیقه ی خود می توانید هرکدام از آنها که دوست داشته باشید را انتخاب کنید و به محیط مکس خود اختصاص دهید.باید متذکر شوم که رنگ پیش فرضی که برای مکس قرار داده شده در دراز مدت باعث کمتر خسته شدن چشم می شود ولی خب تغییر رنگ برای تنوع بد نیست. از ابزارهای مهم و کارآمد Global Search است که با کمک آن می توانیم تمامی امکانات مکس را جست و جو کنیم.به این صورت که دکمه ی X را می زنیم یک کادر باز می شود و ما می توانیم نام دستور مورد نیاز خودمان را تایپ کنیم.وقتی شروع به تایپ می کنیم مکس به طور خودکار لیست دستوراتی که با آن حرف شروع می شوند به ما نشان میدهد و کاربردش زمانی است که ما نام کامل دستور مورد نیازمان را بلد نیستیم ۶)نکته ی بعد راجع به دستور Object Isolation است.وقتی در صحنه ای شلوغ نیاز به ویرایش یکی از آبجکت ها داریم برای جلوگیری از اشتباه بهتر است دیگر ابجکت هایی که نیاز نداریم بطور موقت مخفی کنیم.این کار را با دکمه های Alt+Q یا علامت لامپ در پایین time slider انجام می دهیم. ۷)نکته ی بعدی برای زمانی استفاده می شود که میخواهیم دو ابجکت جدا از هم را سریع پیش هم بیاوریم.جسم اول را که می خواهیم حرکت کند انتخاب کرده گزینه ی Align را میزنیم کهshort key آن هم Alt+A است بعد جسم دوم که ثابت است انتخاب می کنیم و پنجره ی باز شده را ok می کنیم روی هم می افتند. ۸)گاهی instance می گیریم ولی می خواهیم یکی از آبجکت ها تغییر کند.نیازی به این نیست که از اول کپی بگیریم.روی آبجکت مورد نظر کلیک می کنیم و در قسمت Modify که پارامترها را تغییر می دهیم گزینه ی make unique را می زنیم. ۹)با هر موتور رندری رندر می کنیم زمان رندر را در کادر پایین مکس می نویسد. ۱۰)زمان استفاده از line برای کشیدن خط صاف shift را نگه دارید.با این کار خطوط شما فقط در جهت های افقی یا عمودی حرکت می کند. موفق باشید. یه پیشنهاد ویژه: یادگیری ۳دی مکس رو از همین الان با مقالات آموزش ۳d max آغاز کنید.