• اطلاعیه ها

    • Amir Sepahvand

      راه اندازی بخش دریافت انجمن   ۱۶/۰۱/۱۶

      در این بخش میتوانید پروژه ها ، نقشه ها ، مقاله ها و ... خود را ارسال نموده و به اشتراک بگذارید. نکته:برای ارسال فایل ابتدا باید عضو انجمن شوید. آموزش تصویری ارسال فایل در بخش دریافت بزودی در انجمن قرار داده خواهد شد. ورود به بخش دریافت (اینجا کلیک کنید)

hadi.beyranvand

مدیر انجمن
  • تعداد ارسال ها

    8
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    3

آخرین بار برد hadi.beyranvand در تیر 28 2016

hadi.beyranvand یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است !

درباره hadi.beyranvand

  • درجه
    کاربر جدید

Profile Information

  • جنسیت
    آقا
  • محل سکونت
    لرستان.خرم آباد
  • رشته تحصیلی
    عمران-راهسازی

آخرین بازدید کنندگان نمایه

765 بازدید کننده نمایه
  1. آخرین اخبار و تبادل نظر پیرامون نتایج آزمون نظام مهندسی بهمن 94

    سلام طبق آخرین اطلاعیه در مورد نتایج آزمون نظام مهندسی اعلام شده که اردیبهشت ماه نتایج اعلام خواهد شد و امروز هنوز 9 اردیبهشته و ممکنه تا پایان اردیبهشت ما 95 نتایج آزمون ورود به حرفه مهندسان بهمن 94 اعلام نشه.
  2. اصطلاحات کارگاهی در راهسازی

    ♻ چند اصطلاح کارگاهی در راهسازی ● بانکت: ایجاد پله در کف خاکریزهای ناهموار ● دراواسیون: بازگشایی مسیر جریان آب در ورودی یا خروجی یک پل ● تنقیه: تمیز کردن و باز کردن و برداشتن گل و لای از پل موجود ● ژوئن: همون درز انبساط ● دور (با تلفظ dever): شیب عرضی راه ● بیه: زاویه انحراف آکس یک پل نسبت به عمود بر جاده ● بستر روسازی (سابگرید): به سطح زیر روسازی راه می گویند. (روسازی شامل ساب بیس + بیس + آسفالت است) ● راکفیل (سنگریزی): خاکریزی ای که حداقل بیش از 30% مخلوط سنگی با دانه های بزرگتر از 6 اینچ داشته و می توان در لایه های 30 تا 60 cm استفاده کرد (ضخامت خاکریز معمولی حداکثر 15 cm است). طبق نشریه 101 تا 1 متر مانده به سابگردید (بستر روسازی) می توان از راکفیل استفاده کرد. ● وی اس اس (VSS): آزمایش سنجش ظرفیت باربری راکفیل. (در راکفیل به خاطر وجود دانه های سنگی امکان استفاده از آزمایش تراکم -کمپکشن - وجود ندارد به همین خاطر از این آزمایش استفاده می کنند) ● آور سایز: خارج از رنج بودن (بزرگتر بودن) اندازه مصالح سنگی در منحنی دانه بندی. ● پاکت: به جام بیل مکانیکی یا لودر می گن ● پیکور: همو چکش هیدرولیکی (که به جای پاکت بیل مکانیکی نصب می شه) ● کوله: به دیوار پل می گن. ● باربکان: لوله هایی که جهت زه کشی آب در کوله و دستک پلها ( یا هر جای دیگه) مورد استفاده قرار می گیرند (در هنگام بتن ریزی نصب می شن) ● استرپینگ: برداشت خاکهای نباتی (راهسازی) ● واریانت: تغییر نقشه مسیر راه به علل مختلف (راهسازی) ● برم: ایجاد پله در ترانشه هایی که معمولا از 8 متر بیشتر باشند برای جلوگیری از افتادن سنگ در مسیر راه و همچنین پایداری بیشتر شیب خاکبرداری./معمولابه عرض 3 متر
  3. رشته کارشناسی ناپیوسته مهندسی اجرایی عمران

    سلام فکر نمی کنم پروانه ای بهتون تعلق بگیره.
  4. روشی جدید در حفر تونل

    نگارش 1.0.0

    45 دریافت

    روشی جدید برای حفر تونل بسیار ساده و سریع که به صورت انمیشین فایلش رو گذاشتم ببینید.
  5. نکاتی پیرامون نرده حفاظتی موقت

    ✅ نکاتی پیرامون نرده حفاظتی موقت : نرده حفاظتی موقت حفاظی است قائم که باید برای جلوگیری از سقوط افراد در موارد مندرج در آیین نامه که ارتفاع سقوط بیش از 120 سانتی متر باشد نصب گردد. ارتفاع نرده حفاظتی موقت از کف طبقه یا سکوی کار نباید از 0.9 متر کمتر و از 1.10 متر بیشتر باشد. همچنین ارتفاع نرده حفاظتی موقت راه پله و سطوح شیبدار نباید از 0.75 متر کمتر و از 0.85 متر بیشتر باشد. نرده حفاظتی باید در فواصل حداکثر 2 متر ، دارای پایه های عمودی بوده و دارای چنان مقاومتی باشند که بتوانند در مقابل نیروها و ضربه های وارده در تمام جهات مقاومت نمایند.به علاوه نرده باید مقاومت لازم را برای مواقعی که در معرض برخورد با وسایل نقلیه و سایر وسایل متحرک قرار می گیرد، داشته باشد. در اجرای نرده حفاظتی نباید قسمت های تیز و برنده وجود داشته باشد.
  6. ایمنی در داربست ها

    ايمني داربستها: براي کليه کارهائي را که نتوان در ارتفاع با استفاده از نردبان يا وسايل ديگر بطور اطمينان بخشي انجام داد بايستي داربستهاي مناسب و کافي فراهم کرد. داربست هر ساختار موقتي شامل يک يا چند جايگاه، اجزاي نگاهدارنده، اتصالات و تکيه گاهها است که در طي اجراي هر گونه عمليات ساختماني از قبيل تعميرات، نماسازي تخريب، تميزکاري، رنگ آميزي يا ساير کارهاي مشابه بمنظور دسترسي به بنا و حفظ و نگاهداري کارکنان يا مصالح در ارتفاع، مورد استفاده قرار ميگيرد. در نصب و بکارگيري داربست رعايت الزامات ايمني زير ضروري است:‌ 1- برپا کردن، پياده کردن و دادن تغييرات اساسي در داربستها بايد فقط تحت مديريت و نظارت يک شخص با کفايت و مسئول و حتي المقدور بوسيله کارکناني که در اين گونه کارها تجربه کافي دارند انجام گيرد. 2- اجزاي داربستها و کليه وسائلي که در آن بکار ميرود بايد از مصالح مناسب و مرغوب انتخاب شده و طوري طراحي،‌ ساخته و آماده شود که واجد شرايط ايمني کار براي کارگران بوده و توانائي پذيرش بارها و فشارهاي وارده را داشته و در شرايط مناسبي نگاهداري شوند. 3- قطعات چوبي که در ساخت داربستها بکار ميروند بايستي از کيفيت مرغوبي برخوردار بوده و الياف بلندي داشته باشند،‌در وضعيت سالم قرار داشته و رنگ نشده باشند. هيچ نوع کاري روي آنها انجام نگرفته باشد و عاري از هر گونه عيب خطرناک و بدون گره و پوسته و کرم خوردگي باشند. 4- تدبيرهاي لازم اتخاذ شود تا تخته ها و الوارهائيکه براي ساخت داربست بکار ميروند، در برابر ترک خوردگي محافظت شوند. 5- وسايلي که براي ساخت داربستها بکار ميروند بايستي در شرايط خوبي در انبار نگاهداري شوند و از وسايل نامناسب جدا گردند. 6- از طنابهاي ليفي نبايستي در داربستي که در آنجا احتمال آسيب ديدگي اين گونه طنابها وجود دارد استفاده شود. 7- طنابهائيکه با اسيدها يا مواد خورنده و فرساينده ديگر در تماس بودهاند، يا معيوبند نبايد بکار گرفته شوند. 8- در داربست نبايد ميخهاي چدني بکار برده شوند. 9- داربستها بايستي با ضريب اطميناني تا چهار برابر حداکثر بارگيري طراحي شوند. 10- براي برپا کردن داربست بايد وسايل کافي فراهم و بکار گرفته شود. 11- هر داربستي بايد بطور مناسب و کافي مهار گردد. 12- بجز داربستهاي مستقل، هر داربستي بايد در فاصله هاي مناسب در دو جهت عمودي و افقي محکم به ساختمان مهار شود و همچنين بايد داراي سطح اتکا (کفشک) کافي و مناسب باشد. 13- هر سازه و هر وسيله اي که بعنوان تکيه گاه جايگاه مورد استفاده قرار ميگيرد، بايد طبق استاندارد فني ساخته شده و پايه محکمي داشته باشد و با ميل مهارها و مهاربندي مناسبي استوار گردد. 14- پايه هاي داربست بايد بطور مطمئن و محکمي مهار شده باشند تا مانع از نوسان و جابجائي و لغزيدن داربست گردد. 15- در داربستهاي مستقل دست کم يک سوم تيرهاي حامل جايگاه، تا پياده شدن کامل داربست بايد در جاي خود باقي بماند و بر حسب مورد به تيرهاي افقي يا به تيرهاي عمودي بطور محکمي بسته شود. 16- هرگز نبايد براي تکيه گاه داربست يا ساخت آن از آجرهاي لق، لوله هاي فاضلاب،‌ بلوکهاي غيرمتصل سفال، بشکه، جعبه يا مصالح نامطمئن ديگر استفاده شود. 17- بخشهاي فلزي داربست نبايد ترک خوردگي، زنگ زدگي يا عيبهاي ديگر داشته باشند که احتمالاً به استحکام آن زياني وارد سازد. 18- داربستها بايد در وضعيت خوبي نگاهداري شوند هر يک از بخشهاي آنها بايد طوري متصل، جا افتاده و مهاربندي شوند که در صورت استفاده مداوم از داربست جابجا نشوند. 19- ميخ هاي که براي اتصال اجزاي داربست چوبي بکار ميرود بايد به ابعاد و کلفتي مناسب و تعداد کافي باشند و تا انتها بطور کامل کوبيده شوند نه اينکه نيمه کاره رها شده و سپس خم گردد. 20- بعد از اتمام کار روزانه بايد کليه ابزار و مصالح از روي داربست برداشته شود. 21- در موقع پياده کردن داربست بايد کليه ميخها از قطعات پياده شده کشيده شود. 22- جابجائي، انبار کردن مصالح ساختماني، عبور و کار کردن روي داربست بايد با احتياط انجام گيرد و از هر ضربه ناگهاني به داربست اجتناب گردد مانند پريدن و جفت پا زدن روي تخته جايگاه. 23- در طول مدت استفاده از داربست بايد دائماً نظارت شود تا بار بيش از اندازه و مصالح ساختماني غير لازم روي آن گذاشته نشود. 24- تا آنجا که امکان دارد بار روي داربست بايد بطور يکنواخت توزيع گردد، تا از عدم تعادل خطرناک داربست اجتناب شود. 25- از داربست نبايد براي انبار کردن مصالح ساختماني استفاده شود مگر مصالحي که براي انجام کار فوري مورد نياز باشد. 26- در مواقعي که هوا طوفاني است و باد شديد ميوزد کار را بايد قطع کرد تا آن که تمام احتياطهاي لازم اتخاذ شود. 27- در مواردي که روي جايگاه داربست برف با يخ وجود داشته باشد نبايد کارگران روي آن کار کنند، مگر آنکه کليه برف با يخ از روي داربست برداشته شود و روي آن م هادی بیرانوند, [۱۳.۰۳.۱۶ ۲۳:۱۷] اسه نرم ريخته شده باشد. 28- هر گاه لازم شود روي داربست، دستگاه بالابر نصب گردد بايد: الف - بخشهاي متشکله داربست بدقت بازرسي شوند و در صورت لزوم بنحو مناسبي به مقاومت آن افزوده شود. ب - از حرکت و جابجائي تيرهاي افقي داخل ديواري جلوگيري شود. ج - در صورت امکان، پايه هاي عمودي بطور محکمي به بخش مقاوم ساختمان و در محلي که دستگاه بالابر بايد نصب گردد،‌ متصل و مهار شوند. 29- هر گاه سکوي دستگاه بالابر بين ريلهاي مهار جابجا نشود يا هر گاه به هنگام بالا و پائين رفتن بار امکان برخورد آن با داربست وجود داشته باشد بايد براي جلوگيري از گير کردن بار به داربست، سر تا سر ارتفاع آن با نردههاي عمودي پوشيده شود. 30- اگر قسمتي از داربست احتياج به تعمير داشته باشد نبايد قبل از رفع نقص و تعمير داربست به کارگران اجازه کار کردن در روي آن داده شود.
  7. نحوه ی تشخیص آرماتور آجدار

    دوستان متاسفانه بعضی وقت ها مطالبی توی اینترنت پخش میشه که بیشتر اشتباه هستن تا درست نمونه متن پایین و نمیشه بهشذاستناد کرد چگونه می تونیم میلگرد A3 از A2 را تشخیص بدیم؟ یک نکته اینه که میلگرد A3 تردتر (شکننده) است. اما میلگرد A2 انعطاف پذیرتر است. یعنی خم شدنش با نرمی همراه است. البته چنانچه آج ميلگرد به شكل فنري باشد ميلگرد از نوع A2 مي‌باشد. در میلگرد های A3 آج ها به صورت ضربدری هستند اما در A2 به صورت منفرد هستند. در میلگرد هایA2 آج ها بصورت موازی هستند ولی در میلگرد های A3 آج ها بصورت هفت و هشت هستند. در واقع مطابق استاندارد آج این نوع میلگردها با هم متفاوت است ولی بدلیل سوء استفاده برخی تولید کنندگان از همین مطالب، میلگردهایی در بازار عرضه می شود که مثلا از آج استاندارد A3 استفاده شده ولی مقاومت فیزیکی و شیمیایی آن با میلگرد A2 سازگار باشد.
  8. انیمیشن ساخت پروژه پل صدر تهران

    نگارش 1.0.0

    60 دریافت

    پروژه ساخت پل صدر به صورت انیمیشن