• اطلاعیه ها

    • Amir Sepahvand

      راه اندازی بخش دریافت انجمن   ۱۶/۰۱/۱۶

      در این بخش میتوانید پروژه ها ، نقشه ها ، مقاله ها و ... خود را ارسال نموده و به اشتراک بگذارید. نکته:برای ارسال فایل ابتدا باید عضو انجمن شوید. آموزش تصویری ارسال فایل در بخش دریافت بزودی در انجمن قرار داده خواهد شد. ورود به بخش دریافت (اینجا کلیک کنید)
nazih

باید ها و نبایدهای غرفه سازی نمایشگاهی

پست های پیشنهاد شده

باید ها و نبایدهای غرفه سازی نمایشگاهی


جهت مشاهده ی تصویر در ابعاد واقعی 932x699 پیکسل اینجا کلیک کنید.
img_3861_0.jpg

غرفه سازی نمایشگاه
امروزه شرکت در نمایشگاه ها ودر کنار آن غرفه سازی نمایشگاه ،نقش بسیار مهم و ویژه ای در جذب مشتریان و مخاطبان دارد.طراحی غرفه ،رنگ آمیزی غرفه،پوسترهای تبلیغاتی،طریقه چیدن محصولات،میزهای کانتر و ... در شکل گیری و برپایی یک غرفه زیبا موثر است.
در طراحی غرفه باید به گونه ای رفتار کرد که مخاطب جذب غرفه شود و به سمت آن حرکت کند ، نورپردازی غرفه که از المان های بسیار مهم آن است باید مدنظر طراح قرار بگیرد،مقدار استفاده از هالوژن ها و نورهای محیطی،رنگ نورها و زاویه قرار گرفتن آن ها بگونه ای که سایه ای در غرفه ایجاد نکنند،از نکات مهم دیگر است.در انتخاب رنگ آمیزی غرفه،باید توجه شود که رنگ استفاده شده با رنگ محصولات و همچنین رنگ سازمانی آن شرکت همخوانی داشته باشد همچنین در زمان اجرا ،ناظر فنی غرفه باید رنگ مد نظر را بانقاش غرفه چک کرده که اختلافی با رنگ مورد استفاده در طرح نداشته باشد.
استفاده از ایده خوب جهت تقسیم بندی فضای داخل غرفه بسیار مهم است.بدین صورت که استراتژی صاحبان غرفه در مواجهه با مخاطبان در نمایشگاه باید مشخص و برنامه ریزی شده باشد به عنوان مثال وقتی که مخاطبی جذب غرفه شد و برای گرفتن اطلاعات و یا دیدن محصولات به طرف میزهای کانتر آمد،باید جای مناسبی جهت مواجهه با آن در نظر گرفت و ویترین های محصولات در دید و دسترس آن باشدکه متصدی شرکت بتواند براحتی توضیحات لازم و کافی در مورد آن محصول را ارائه نماید.
همچنین در طراحی غرفه باید فضاهای محصور(VIP) و نیمه محصور (CIP) را در نظر گرفت بدین گونه که در VIP,CIP و یا فضای عمومی،مخاطب به راحتی بتواند وارد شود و در CIP برروی صندلی از پیش طراحی شده بنشید و اطلاعات لازم را دریافت نمایدکه در این بخش صاحبان غرفه معمولا مایل به ارائه اطلاعات عمومی تر هستند که شامل فرم های بازدید ،کاتالوگ محصولات ،در صورت امکان تست محصولات و در آخر ارائه هدایای تبلیغاتی CD محصولات و...در قسمت VIP که بخش مهمتری از غرفه به شمار می آید صاحبان غرفه مایل به پذیرایی از افراد خاص تر هستند مثل مشتریان سابق ،مدیران ارشد شرکت ها،مدیران دولتی و ... در این قسمت طراح باید نکاتی را در نظر بگیرد که همه مخاطبان نتوانند براحتی VIP شوند و یا مزاکرات داخل آنرا بشنوند، برای ورودی VIP باید تدابیری اتخاذ گردد که زیبایی بصری داشته باشد و چشم نواز به نظ ر آید، گل آرایی ، انتخاب پوستر مناسب،انتخاب رنگ مناسب و همگون با فضا،استفاده از تجهیزات نمایشگاهی شیک و مدرن و راحت ،دسترسی راحت به برق و وسایل پذیرایی،همچنین استفاده از بوی مطبوع ،ایجاد دیوار شیشه ای از جنس سکوریت و ایجاد طرح با سندپلاست کردن آن از نکات مهم این بخش غرفه می باشد.افرادی که در غرفه جهت مواجهه شدن با مخاطب در نظر گرفته شده اند باید کاملا آموزش دیده باشند و با برنامه مشخص با مخاطب برخورد کنند.لباس های همگون وتا حد امکان یک شکل ،فیس خندان و روی خوش در مواجهه با مخاطب،داشتن اطلاعات کافی و جامع در مورد شرکت و محصولات ،داشتن توانایی شیوه ارائه مطالب و مشخص کردن اختیارات از مسائل مهم در این بخش است.امروزه غرفه سازی نمایشگاهی با بهره گیری از طیف وسیعی از طرح حای خلاقانه و مواد و مصالح مدرن،طراحی و ساخت غرفه رویاهایتان را محقق می کند.منبع:غرفه سازی نمایشگاه

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری